Ventspils valstspilsētas pašvaldība aicina iedzīvotājus aktīvi izmantot dažādos saziņas kanālus, lai uzdotu jautājumus par pilsētas dzīvi, pašvaldības darbu un pakalpojumiem, kā arī lai sniegtu ziņas par nepieciešamajiem uzlabojumiem vai pamanītiem bojājumiem pilsētā. Mēs vēlamies nodrošināt atklātu, pieejamu un uzticamu dialogu ar iedzīvotājiem – jūs jautājat, un pašvaldība atbild!
Kā iedzīvotāji var uzdot jautājumu vai sniegt ziņu?
1. Tieša iesniegšana – klātienē, pa pastu vai elektroniski
- Klātienē: Domes administrācijā (1. stāva foajē vai 3. stāva 40. kabinetā, Jūras ielā 36, Ventspilī).
- Pa pastu: Jūras iela 36, Ventspils, LV-3601.
- Elektroniski: [email protected]
[email protected]
2. Tālruņa saziņa
- Vispārējais administrācijas tālrunis: +371 63 601 113
- “Karstais telefons” steidzamiem jautājumiem: +371 63 601 119
- Iedzīvotāju informācijas centrs: +371 63 601 270
3. Oficiālais pašvaldības portāls ventspils.lv “Jūs jautājat – pašvaldība atbild”
Iedzīvotājiem tiešsaistē ir iespēja uzdot jautājumus par dzīvi pilsētā pašvaldības oficiālajā ziņu portālā ventspils.lv, sadaļā “Līdzdalība” > “Jūs jautājat, pašvaldība atbild”. Iesniegtais jautājums tiek izvērtēts, noteikta atbildīgā iestāde un sagatavota atbilde, kas parasti tiek sniegta pēc iespējas ātrāk, bet ne vēlāk kā 7 dienu laikā. Ja jautājuma izskatīšanai nepieciešams vairāk laika, iedzīvotājs saņem starpatbildi ar skaidrojumu par procesa gaitu. Tikai pēc atbilžu sagatavošanas jautājums ar atbildi tiek publicēts portālā.
Šajā sadaļā iedzīvotāji var ne tikai uzdot jautājumus par pašvaldības darbu, bet arī ziņot par dažādiem komunālajiem jautājumiem un bojājumiem pilsētā, piemēram, ielu un ietvju bojājumiem, apgaismojuma problēmām, sabojātām pieturvietām, soliņiem vai rotaļu laukumiem, kā arī par nepieciešamību uzlabot un uzturēt zaļo zonu. Tas ļauj operatīvi informēt pašvaldību par aktuālajām vajadzībām un nodrošina ātrāku problēmu risināšanu.
Necenzēti, rupji vai apmelojoši jautājumi netiek publicēti un atbildes uz tiem netiks sagatavotas, tāpat arī necenzēti, aizskaroši vai neatbilstoši komentāri netiks publicēti un tiks dzēsti.
4. Tiešraides ar amatpersonām
Pašvaldība regulāri organizē tematiskas tiešraides, kurās iedzīvotāji var uzdot jautājumus par konkrētām jomām (tūrisms, infrastruktūra, sociālā palīdzība, uzņēmējdarbība, izglītība u.c.). Atbildes sniedz jomu vadītāji un atbildīgās amatpersonas.
5. Jautājumi caur laikrakstu “Hallo, Ventas Balss” un portālu
- Jautājumus var nosūtīt uz laikraksta “Hallo, Ventas Balss” redakciju.
- Portālā Ventas Balss sadaļā Forums iedzīvotāji var uzdot jautājumus un piedalīties diskusijās tiešsaistē.
- Pašvaldība sadarbībā ar laikraksta žurnālistiem regulāri skaidro aktuālos jautājumus sabiedrībai, publicējot rakstus, speciālistu intervijas un analītiskus skaidrojumus par pilsētas norisēm.
Atbilžu sniegšanas termiņi
- Vispārīgi: pašvaldība atbild 30 dienu laikā no iesnieguma saņemšanas (Iesniegumu likums).
- Portālā “Jūs jautājat – pašvaldība atbild”: atbilde parasti tiek sniegta 7 dienu laikā.
- Steidzamos gadījumos: “karstais tālrunis” nodrošina operatīvu atbildi.
- Ja nepieciešams ilgāks laiks, pašvaldība vienmēr sniedz starpatbildi, lai iedzīvotājs būtu informēts par procesa gaitu.
- Medijos (“Hallo, Ventas Balss”): jautājumu atbildes tiek sagatavotas sadarbībā ar pašvaldību un publicētas laikrakstā vai portālā.

Pašvaldība aicina
Ventspils pašvaldība aicina ikvienu iedzīvotāju izmantot sev ērtāko saziņas veidu. Jūsu jautājumi, priekšlikumi un ziņojumi par pilsētas ikdienas dzīvi palīdz mums būt tuvāk sabiedrībai un uzlabot dzīves kvalitāti Ventspilī.