Ceturtdiena, 24.jūlijā, Ventspils valstspilsētas pašvaldības dome pieņēma lēmumu par
14 pastāvīgo komisiju izveidi un noteica pieteikšanās termiņu darbam pašvaldības komisijās.
Lai stiprinātu sabiedrības līdzdalību pašvaldības lēmumu pieņemšanā un dažādu nozaru attīstībā, dome saskaņā ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības nolikumu ir nolēmusi izveidot kopumā 13 pastāvīgās, konsultatīvās komisijas un Administratīvo komisiju.
Ventspils valstspilsētas pašvaldībā darbosies šādas komisijas, kurās ir izsludināta pieteikšanās:
# | Komisijas nosaukums | Locekļu skaits |
1. | Apbalvošanas komisija | līdz 7 locekļiem |
2. | Atsavināšanas komisija | līdz 7 locekļiem |
3. | Ekonomikas un budžeta komisija | līdz 13 locekļiem |
4. | Izglītības komisija | līdz 11 locekļiem |
5. | Jaunatnes un demogrāfijas lietu komisija | līdz 11 locekļiem |
6. | Kultūras komisija | līdz 11 locekļiem |
7. | Pilsētas attīstības un vides komisija | līdz 13 locekļiem |
8. | Sabiedrības integrācijas un mazākumtautību jautājumu komisija | līdz 11 locekļiem |
9. | Sociālo lietu un veselības aizsardzības komisija | līdz 11 locekļiem |
10. | Sporta komisija | līdz 11 locekļiem |
11. | Uzņēmējdarbības veicināšanas komisija | līdz 11 locekļiem |
12. | Administratīvā komisija | līdz 9 locekļiem |
13. | Likumības komisija | līdz 9 locekļiem |
14. | Revīzijas komisija | līdz 3 locekļiem |
Piesakoties darbam jebkurā no 14 komisijām, kandidātam ir jāiesniedz iesniegums, kurā izteikta vēlme strādāt attiecīgās komisijas sastāvā, kā arī iesniegumam jāpievieno dzīves apraksts (Curriculum vitae).
Savukārt, piesakoties darbam Administratīvajā, Likumības vai Revīzijas komisijā, komisijas locekļa amata kandidātam ir jāatbilst arī noteiktiem kvalifikācijas, profesionalitātes un pieredzes kritērijiem, kas atbilst attiecīgo komisiju nolikumam:
Administratīvā komisijā – personai ir jābūt ar augstāko izglītību un apgūtām speciālām zināšanām bērnu tiesību aizsardzības jomā, kā arī vēlamas šādas profesionālās kompetences: 1) zināšanas būvniecības jomā; 2) zināšanas administratīvā pārkāpuma procesā.
Likumības komisijā – personai, izņemot Domes deputātu, ir jāatbilst vismaz šādām profesionalitātes un pieredzes prasībām: 1) augstākā izglītība; 2) pieredze tiesību aktu sagatavošanā (vēlams valsts pārvaldē).
Revīzijas komisijā – personai ir jāatbilst vismaz šādām profesionalitātes un pieredzes prasībām: 1) augstākā izglītība finanšu, ekonomikas, vadības vai tiesību zinātnēs vai spēkā esoša Valsts ieņēmuma dienesta izsniegta ārpakalpojuma grāmatvedības licence; 2) vēlama darba pieredze un prasmes revidenta, auditora, finanšu direktora vai galvenā grāmatveža amatā.
Darbam komisijās var pieteikties līdz 2025. gada 24. augustam, iesniegumu, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, sūtīt uz e-pasta adresi: [email protected] vai iesniegt klātienē Ventspils domes administrācijā, Ventspilī, Jūras ielā 36, 40.kabinetā.
Atšķirībā no līdzšinējām komisijām, kas darbojās Ventspils valstspilsētas pašvaldībā, Jaunatnes lietu komisijas darbs tiek papildināts ar demogrāfijas jautājumu izskatīšanu, bet Sociālo lietu komisija ir apvienota ar Veselības aizsardzības komisiju. Savukārt, Administratīvās komisijas nepieciešamību pašvaldībā nosaka likums “Pašvaldības likums”, Administratīvās atbildības likums, likums “Par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu bērniem” un citi normatīvie akti.