Neuzņem sabiedriskajā transportā bez skaidras naudas

Jautājums uzdots: Ventpils reisam 01. janvāris

Manu meitu šovakar mikroautobusa vadītājs atteicās uzņemt, jo viņai nebija skaidras naudas. Šis ir pēdējais reiss, ārā ir -6 grādi. Gribētu dzirdēt oficiālu atbildi uz šo ar norādi uz noteikumu punktu, kur teikts, ka var neuzņemt pasažieri, kas ir spējīgs samaksāt. Kur ir norādīts, ka šis reiss tiek izpildīts tikai ar skaidru naudu?
Tagad meita ies uz centru pēc 22 ar kājām. „Brīnišķīga attieksme” pret iedzīvotājiem. „Nenovērtējams sveiciens” pirmajā 2024.gada dienā.


19 komentārs

  1. Ventspils reiss

    Ventspils reiss, 09. janvāris 2024 - 15:50

    Autopārvadājumu likuma 36.pantā ir teikts, ka saskaņā ar līgumu par pasažieru pārvadāšanu ar autotransporta līdzekli pārvadātājs apņemas par attiecīgu maksu aizvest pasažieri līdz attiecīgai pieturai (vietai)… bet pasažieris apņemas samaksāt par braukšanu.
    Šajā likumā 37. panta 1.punktā arī paskaidrots, ka pasažieru regulārā pārvadājuma līguma esamību apliecina biļete.
    Šo papildina Ministru kabineta noteikumi nr.599 Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība, kuru 3.daļā ir teikts, ka pasažiera braukšanas tiesības sabiedriskajā transportlīdzeklī apliecina biļete ( 19. p.).
    Pamatojoties uz iepriekš minēto, ja pasažieris sabiedriskajā transportā kaut kādu iemeslu dēļ nevar veikt biļetes apmaksu, autobusa vadītājam ir tiesības atteikt braucienu.
    Nevienā normatīvajā dokumentā nav noteikts, ka sabiedriskajā transportā biļešu apmaksa jānodrošina tikai skaidrā naudā vai tikai izmantojot bezskaidras naudas norēķinus. Tā ir pasažiera izvēle. Tomēr, izvēloties izmantot bezskaidras naudas norēķinus, vienmēr jārēķinās ar to, ka karšu termināliem var rasties tehniskas problēmas, kas nav atkarīgas no pasažieru pārvadātāja un ar ko saskaras pasažieru pārvadātāji visā valstī.
    “Ventspils reiss” atgādina, ka Ventspils pilsētas sabiedriskā transporta maršrutos no problēmām iespējams, izvairīties, iegādājoties universālo braucienu skaita biļeti vai arī mēnešbiļeti.

  2. viesis

    viesis, 05. janvāris 2024 - 09:24

    un tagad visi apstājamies un padomājam – tiešām nav minēts, kāda vecuma “meita” šī ir. Otrkārt, šoferim ir uzdevums vests pasažierus par naudu, kuri ir samaksājuši, saņēmuši biļeti. Nekad nevar zināt, kurā brīdī busiņā var iekāpt kontrolieris – ko tad? Šoferim par savu naudu jāpērk svešiem cilvēkiem biļetes? Cik tad tādi būs? Ja “vārds izplatīsies”, ka tā dara, tad jau speciāli vēl kādi tā sāks braukāt uz šofera rēķina…

  3. Cita mamma

    Cita mamma, 04. janvāris 2024 - 21:05

    Tik daudz nosodošu komentāru, bet šis bija pēdējais reiss. Tiešām svētku vakarā šoferis nevarēja aizvest meiteni arī bez skaidras naudas. Mēs nezinām, cik tālu cilvēkam bija jābrauc un vai viņai laba veselība. To sauc par cilvēcību.

    1. Likumsakarība

      Atbilde: Cita mamma

      Likumsakarība, 04. janvāris 2024 - 23:35

      Ja jau tik aktuāla ir šī situācija, tad varbūt arī noskaidrosim, kāds ir šī bērna vecums? Cik iepriekš ir lasīts un dzirdēts, tad šoferi bērnus neatstāj uz ielas, bet uzņem autobusā. Acīmredzot šajā situācijā cilvēks bijis pietiekami patstāvīgs, ja viens pats atradies ap pulksten 22.00 uz ielas. Varbūt jāatgādina vecākiem, ka bērnam, kurš nav sasniedzis 16 gadu vecumu, ir aizliegts atrasties no pulksten 22.00 līdz 6.00 publiskā vietā bez pilngadīgas personas klātbūtnes. Tātad, vecākiem pirms ļaut bērnam pēc pulksten 22.00 atrasties vienam pašam uz ielas, jāpārliecinās par savas atvases spējām pastāvīgi pieņemt lēmumus un novērtēt riskus, arī to, ja gadījumā nevar norēķināties ar bankas karti un to kā nokļūt mājās dažādās situācijās, kādas var rasties. Tātad īsumā – par bērna drošību ir atbildīgi vecāki!

  4. Iveta

    Iveta, 03. janvāris 2024 - 08:46

    Par šo jau bija diskusija Facebook, kur Ventspils Reisa pārstāve jau dusmīgi visus norāja. Tā vietā, lai normāli izskaidrotu situāciju, ka termināli diemžēl nedarbojas, tāpēc vajag līdzi skaidru naudu, apsaukā vecākus par bezatbildīgiem. Nē, ikdienā dot bērnam līdzi skaidru naudu nav pašsaprotami, tieši otrādi (no bērna drošības viedokļa). Bet, ja normāli uzrakstītu, ka autobusos biļeti ar karti nopirkt nevar, tad nebūtu šīs nesaprašanās. Tā vietā Ventspils Reisa mājas lapā vispār nav rakstīts, kā tieši var nopirkt biļetes uz Ventspils reisa autobusiem.

    1. atbilde Ivetai

      Atbilde: Iveta

      atbilde Ivetai, 03. janvāris 2024 - 20:10

      Paldies par komentāru. Varam secināt, ka Ventspils Reisam ir problēmas ar komunikāciju. Lai visiem jaunajā gadā nebūtu pārpratumu un lai spējam izrunāt situācijas un nebūtu jāmetas katram, kura viedoklis atšķirasm virsū.

    2. Tēvs

      Atbilde: Iveta

      Tēvs, 04. janvāris 2024 - 12:18

      Atceros diskusiju par to, ka bērnam biļeti nopirka šoferis, tāpēc varu pateikt, ka nevajaga rakstīt nepatiesību par komunikāciju. Un tā ir, ka vecākiem jāuzņemas atbildība par saviem bērniem. Bet te jau izskatās, ka kādai supermammai nav paticis vārds ATBILDIBA.

    3. Ventspils reiss

      Atbilde: Iveta

      Ventspils reiss, 09. janvāris 2024 - 15:59

      Pateicamies par priekšlikumu. Esam papildinājuši informāciju mūsu mājas lapas sadaļā “Biļešu cenas”, norādot, kur iespējams iegādāties braukšanas biļetes Ventspils pilsētas sabiedriskajā transportā.

    4. ???

      Atbilde: Iveta

      ???, 10. janvāris 2024 - 16:32

      Un ko viņiem darīt – teikt “paldies, mīļie klienti, ka apvainojat mūsu darbiniekus par to, ka viņi jūsu bērniem nenodrošināja skaidru naudu autobusam”???
      Autobuss ir pakalpojums par ko ir jāsamaksā. Ir diez gan skaidrs, ka autobusos var neiet karšu termināļi dēļ zonas pārklājumiem un citām tehniskām ķibelēm, tas ir tikai loģiski un pašsaprotami.
      Vecākiem, rūpējoties par saviem bērniem ir jāuzņemas atbildība šādās situācijās un jānodrošinas tām jau iepriekš.
      Man ir bijusi situācija, kur nevaru norēķināties par pusdienām, jo pēkšņi neiet karšu terminālis. Nu man neienāca prātā rakstīt sūdzību par to, ka man neviens pusdienas neiedeva bez maksas. Vai jūs šādā situācijā pieprasītu pusdienas bez maksas? Vai veikalā produktus bez maksas???
      Kāpēc pieprasāt , lai bērnam autobusa braucienu nodrošina bez maksas? Ar ko viņš īpašāks par visiem citiem pasažieriem?

  5. Mamma

    Mamma, 02. janvāris 2024 - 10:53

    Paldies visiem par komentāriem, protams, ka būtu sagatavojuši skaidru naudu, ja būtu pieļāvuši šādu iespējamību. Šoreiz jautājums, ja ir bankas karte, tad tas ir maksāšanas līdzeklis. Ieteikums pieturās izlikt labi pamanāmu paziņojumu, ka tomēr jāmaksā ar skaidru naudu. Pie reizes ievietojot šādu paziņojumu arī VR mājas lapā, kur paziņo par reisu laikiem svētkos, lai cilvēki būtu gatavi. Protams, ka -6 nav nāvejoši. Jāiet ir līdzi laikam un jāspēj informēt sabiedrību. Es vairāk par to, ka karte ir, bet maksāt nevar, un tas bija pēdējais reiss. Var jau mani apriet, ka nav jābrauc ar pēdējo reisu, cits pateiks, ka jābrauc ar personīgo auto utt. Bet, lūdzu, skatīt jautājumu pēc būtības.

    1. eh

      Atbilde: Mamma

      eh, 02. janvāris 2024 - 15:09

      Jūs tiešām vēlējāties, lai brīdī, kad tehnisku iemeslu dēļ nedarbojas karšu terminālis, VR apskrien visas pieturas un salīmē lapiņas, ka ar kartēm nevarēs norēķināties? Mammu nopietni?
      Piedodiet, bet tā ir tīrākā vecāku atbildība, ja nespēj iedomāties, ka karšu termināliem var rasties problēmas. Tā ir tehnika un tehnika mēdz nedarboties. Tā nav VR tehnika. To nodrošina sadarbības partneris. Tas sadarbības partneris nebraukā līdzi katrā reisā. Neatkarīgi no tā kā esam pieraduši pie maksājumiem ar kartēm, mums vienmēr ir jābūt līdzi 5-10 euro skaidrā naudā neparedzētiem gadījumiem.
      Manuprāt tas ir pašsaprotami, ka autobusos tāpat kā veikalos pēc noklusējuma vienmēr pieņems skaidru naudu, bet ar karti varēs norēķināties tikai tad, kad tehnika strādās. Ja tehnika nedarbojas, tad ar karti norēķināties nevar un ir jāmaksā skaidrā.
      Ir saprotama Jūsu sāpe, bet nu šajā gadījumā tikai un vienīgi Jūs esat vainīga, ja nespējat bērna vietā izdomāt kādas situācijas var viņam rasties, kad viņš ir viens pats pilsētā. Tik pat labi mikriņš varēja saplīst pusceļā un Jūsu bērns varēja salt pieturā, kamēr izsauktu citu mikriņu.
      Maksāšana ar karti nav Jūsu/mūsu tiesības. Tā ir privilēģija jeb ekstra.
      Lai jums būtu vieglāk saprast:
      Ar karti var būt problēma norēķināties, ja:
      1) uzkaras mobilā interneta rūteris autobusā vai mobilo sakaru sniedzēju tornim rodas problēmas;
      2) uzkaras maksājumu terminālis (Šoferis nav IT speciālists! );
      3) rodas problēma kompānijai, kura nodrošina maksājumu apstrādi;
      un t.t.
      Kā var Ventspils Reisu pie tā vainot?

    2. tētis

      Atbilde: Mamma

      tētis, 10. janvāris 2024 - 16:25

      Arī veikalā reizēm neiet terminālis kartēm. Ko tad??? Tad jūs arī rakstāt mego tīklam lielu sūdzību, ka pārdevēja neiedeva preces bez maksas?
      Nevienam nav jāliek nekāda zīme par to, ka var neiet terminālis. Kartes ir papildus maksāšanas līdzeklis, kas ir tehnisks, kas var neiet. Vienmēr, braucot ar autobusu ir jāsagatavo rezervei skaidra nauda, ja tā ir vienīgā iespēja kaut kur nokļūt. Vai jāiegādājas laicīgi mēnešbiļete.

  6. Ventspils reiss

    Ventspils reiss, 02. janvāris 2024 - 09:50

    Lai arī mūsu rīcībā nav informācijas par to, ka 1.janvārī kādā no reisiem nevarēja norēķināties ar karti, tomēr atvainojamies pasažierei par neizdevušos braucienu. Diemžēl sabiedriskajā transportā tehniskās problēmas ne vienmēr iespējams prognozēt priekšlaikus, iesakām pasažieriem turēt rezervē skaidru naudu un aicinām iegādāties universālās braucienu skaita biļetes.

    1. Jautājums

      Atbilde: Ventspils reiss

      Jautājums, 02. janvāris 2024 - 17:52

      Pārāk bieži šādas problēmas Reisam. Pa šiem GADIEM jau nu varēja atrisināt. Protams ja vēlme būtu. Bet reisā laikam ne pārāk gudri,progresīvi darboņi.

      1. Atbilde

        Atbilde: Jautājums

        Atbilde, 02. janvāris 2024 - 18:01

        Ja nesaproti kā darbojas karšu termināli un, kas tos uztur, tad paklusē nevis te gudri spriedelē. Šādas problēmas ir visiem pasažieru pārvadātājiem un, jā bieži. Un pasažieru pārvadātāji šo situāciju nekādi nevar ietekmēt.

  7. Sašutušajam klaunam

    Sašutušajam klaunam, 02. janvāris 2024 - 09:17

    -6°C pie kustības nav nekas nāvējošs. Ja vien nenodrošini bērnu ar atbilstošu sezonas apģērbu. Bet, protams. Atkal VR vainīgs.

    1. Laine

      Atbilde: Sašutušajam klaunam

      Laine, 10. janvāris 2024 - 16:22

      Kopš kura laika autobusa šoferis ir atbildīgs par to vai jūs nodrošinat bērnam naudu par autobusu??? Vai autobusa šoferis bija bērna vecāks? Vai šoferiem ir jāuzņemas atbildība par to vai bērns ir saglabājis naudu braucienam, vai tomēr nopircis kādu našķi???

      Jā, mūsdienās ir priekšrocība, ka autobusos var norēķināties ar karti. Bet pat veikalā ne vienmēr šie termināļi strādā. Vai veikalā pārdevēja tad jums ļauj ņemt pirkumus bez maksas, vai jums tomēr jādodas līdz bankomātam?
      Ja ir jābrauc ar autobusu, vienmēr rezervei jātur skaidra nauda. Mans bērns arī ikdienā maksā ar karti, bet viņam maciņā vienmēr ( un es katru dienu pārvaicāju vai ir, lai šādi nesanāktu) ir skaidra nauda autobusa biļetei.
      Ta ir mana, kā vecāka atbildība nodrošināt šo biļetes naudu. Ne autobusa šofera.

  8. Sašutušajam klaunam

    Sašutušajam klaunam, 02. janvāris 2024 - 09:13

    Nu redz, pietiks varbūt vainot pakalpojuma sniedzēju, ja nespēj pats savam bērnam iedot 1 EUR monētu. Tad jau tā loģika ir tāda. Ja esmu spējīgs samaksāt par atomieročiem, kuri nav legāli nopērkami, taču esmu spējīgs samaksāt, tas ir jānodrošina. Skumji, ka mūsu sabiedrībā aizvien ir egoisti un visdegunīgi gnīdas. Bērns ir tava atbildība, ne VR šofera. Tu nespēj nodrošināt apstākļus, lai bērns varētu izmantot pakalpojumu!

  9. Maksātspējīgais

    Maksātspējīgais, 02. janvāris 2024 - 09:09

    Ja pasažieris nevar iegādāties biļeti, viņš NAV maksātspējīgs. Diemžēl. Vai tiešām ir tik grūti rēķināties ar to, ka tehnikai vienmēr var kaut kas atgādīties un, ja izmanto sabiedrisko transportu, tad nēsā kabatā to 1 eiro, lai varētu biļeti nopirkt.

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus saistītus ar dzīvi Ventspilī un mēs noteikti radīsim iespēju atbildēt.

Pilsētas pārvalde

Dome, sēdes, politika, dokumenti

Aktualitātes

Kultūrā, Sportā, Uzņēmējdarbībā u.c.

Jūs jautājat, pašvaldība atbild

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes

Informācija, kontakti, e-pakalpojumi

Kalendārs

Pasākumu un notikumu kalendārs

Par Ventspili

Dzīve Ventspilī, vide, fakti, vēsture